Social media a fost un avantaj in multe privinte pentru moda, ajutand-o sa creasca si sa aduca in prima linie multi designeri si tendinte noi, interesante din intreaga lumeSupriya Ghurye designer de moda si consultant de marca cu Fuel4Fashion scrie ca boom-ul a dus la o crestere iresponsabila si nesustenabila care afecteaza viabilitatea pe termen lung a industriei modei.

Atunci cand mass-media sociala a devenit o platforma cheie de comunicare pentru oamenii de retea, brandurile au inceput imediat sa-si realizeze valoarea pentru a-si prezenta produsele si pentru a ajunge la audienta. Putini au facut-o mai eficient decat brandurile de moda, care realizeaza ca impactul lor de marketing primar este prin intermediul mediului vizual.

moda

Televiziunea a reprezentat principalul mod de marketing de moda

De-a lungul deceniilor, imprimarea si televiziunea au reprezentat principalul mod de marketing de moda, evoluand in diferite forme de expresie, din tendintele modei publicate de revistele populare de moda in emisiunile live ale saptamanilor de moda proeminente din Londra, Milano, Paris si New York. Cu aparitia internetului si a mass-mediei sociale, capacitatea de a impartasi si de a transmite imaginile de marca a explodat, ducand chiar la branduri de nisa si designeri viitori sa devina mai expusi si mai vizibili. Acest lucru a fost vazut ca un avantaj pentru industria modei. Cu ajutorul utilizarii in crestere a analizelor web si sociale, designerii sunt capabili de a anticipa mai bine tendintele stilului, ducand la un ciclu mai rapid de creatie si dand nastere conceptului de moda rapida.

Un alt aspect important al social media a fost aparitia bloggerilor de moda care isi exprima opiniile cu privire la moda si tendintele industriei pe Internet si social media, schimband comentarii de moda catre adolescenti si adulti tineri. Pe masura ce industria a realizat impactul vocii pe care acest nou trib il poarta, s-a angajat in mod activ sa-si promoveze brandurile, consolidandu-si in continuare statutul de celebritate. Brandurile sunt unanime in a spune ca acesti bloggeri ii ajuta sa acopere o audienta mult mai larga, ceea ce duce la crearea de noi oportunitati de vanzari.

Platformele media sociale au oferit, de asemenea, o oportunitate pentru toti sa isi prezinte propriul sentiment de stil, imbracaminte si perspective de moda. Oamenii prefera acum haine mai ieftine, care arata elegant si arata bine in fotografii, dar nu sunt neaparat durabile si pot fi aruncate dupa cateva utilizari. Aceasta, la randul sau, creeaza presiuni pentru fabricarea la costuri mai mici, folosind materiale care sunt mai ieftine si nu neaparat ecologice, marind dramatic amprenta de carbon a industriei. Industria marturiseste impactul acestei cresteri extraordinare a modei rapide, sub forma unei poluari crescute cauzate de producatori si de haine deseori aruncate.