Exclusiv. La evenimentul Capital Market Day, Luca de Meo a anuntat o gama de sase vehicule electrice care vor aparea pe piata pana in 2031. R4, R5, Mégane si Scénic vor fi insotite in 2027 de un SUV de mari dimensiuni, cu numele de cod HCC, care va introduce din punct de vedere tehnologic o noua generatie de masini electrice Renault.
In prima etapa, pana in 2027, vor sosi patru vehicule 100% electrice: Mégane, R5 si Scénic in 2024, iar R4 in 2025. Cea de-a doua faza, care se va desfasura intre 2027 si 2031, se bazeaza pe o gama de sase modele, dintre care patru apartin segmentului C.
Conform celor mai recente informatii, constructorul lucreaza deja la viitoarea Mégane E-Tech care va fi inlocuita in anul 2027. O alta certitudine- patronul de la Renault pune pe roti si proiectul unui SUV familial, care a mai fost evocat prin anul 2020, dar care a fost lasat deoparte din cauza masinii Scénic care va fi lansata in anul 2024.
O baterie si un motor inedite.
In 2020, masina concept Morphoz a materializat planurile interne pentru viitorul SUV compact (HCB) si masina de familie (HCC). Din motive financiare, acesta din urma a fost pus in asteptare. Dar iata-l din nou in discutii. Acest model se va situa in varful de gama deasupra modelului Scénic si va fi dezvoltat pe noua platforma SDV (Software-Defined Vehicle). Programul include un nou motor sincron de 200 kW (272 CP) cu rotor bobinat, dezvoltat si fabricat in comun de Renault si Valeo. Mai compact si mai usor, va fi produs in uzina Renault de la Cléon incepand cu 2027. Dupa cum a confirmat Gilles le Borgne (seful departamentului de inginerie al grupului Renault), arhitectura va fi schimbata la o tensiune de 800 V in acel moment. Bateria de 90 kWh ar trebui sa fie furnizata de Envision, care isi instaleaza o gigafabrica la Douai, unde va fi produs noul SUV.
O noua arhitectura
Progresul major al acestei platforme va fi integrarea unei arhitecturi electronice de inalta tehnologie dezvoltate impreuna cu gigantul american Qualcomm, care va contribui cu solutia sa Snapdragon Digital Chassis. Mai simplu spus, acesta din urma integreaza unul sau doua supercalculatoare (in functie de vehicul) care vor controla toate functiile vehiculului (infotainment, asistenta la condus etc.), asa cum face deja Tesla. Inaugurata de noua gama de vehicule comerciale FlexEVan, aceasta arhitectura va fi asociata cu toate serviciile Google, inclusiv cu cloud-ul. Scopul este de a oferi noi servicii si de a actualiza vehiculul in timp.
Acest SUV de familie, al carui nume nu este inca cunoscut, va fi vehiculul de lansare pentru toate aceste tehnologii, care vor fi folosite si pentru a doua generatie a vehiculului electric Mégane E-Tech.