Campaniile de publicitate sunt esentiale pentru lansarea, dar mai ales pentru promovarea unui nou produs pe platforma Amazon. Administratorii conturilor trebuie sa cunoasca importanta asa numitelor Amazon Ads sau PPC daca doresc sa aiba parte de vanzari substantiale.
In cadrul acestei platforme, reclamele apar in numeroase locatii in asa fel incat sa atraga atentia cumparatorilor si sa ii indemne pe acestia sa acceseze si alte pagini unde pot gasi produse interesante la preturi accesibile.
Conceperea unui astfel de model de reclama nu este foarte dificila asa cum este spre exemplu in cazul Google Adwords sau chiar Facebooks Ads. In randurile de mai jos, vor fi prezentati pasii exacti prin care un administrator de cont poate pune bazele unei campanii de tipul PPC (Pay-Per-Click – plata pe click).
-
Accesarea sectiunii Advertising/Campaign Manager
-
Accesarea sectiunii Create Campaign
-
Stabilirea bugetului alocat, dar si a duratei desfasurarii campaniei
-
Name: aici trebuie introdus un nume care sa defineasca exact tipul produsului ce va fi comercializat si vandut pe platforma;
-
Daily budget: trebuie setata suma maxima pe care administratorul doreste sa o cheltuie in fiecare zi pentru campaniile de marketing. In momentul in care suma stabilita a fost epuizata, nicio alta reclama nu va mai aparea pana in ziua urmatoare;
-
Start date, End date: perioada de timp in care campania de marketing se va derula;
-
Targeting type: alegerea modului in care sunt selectate paginile unde vor aparea reclamele. Administratorul este cel care trebuie sa specific lucrul acesta in campul destinat numelui campaniei;
-
Automatic targeting: platforma este cea care stabileste pe baza unui algoritm unde vor fi dispuse reclamele. Se va tine cont atat de continutul reclamei, cat si de categoria produsului in momentul in care se va face analiza;
-
Manual targeting: in aceasta categorie se vor completa in mod manual toate cuvintele cheie pe care administratorul isi doreste sa le regaseasca in reclama.